Pracownie językowe
Pracownia Ajskom to niezastąpione rozwiązanie wspomagające
naukę języków obcych w liczebnych klasach. Koncentruje uwagę uczniów,
zmusza do skupienia i ćwiczeń. Umożliwia swobodny,
głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i
przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń to
efekt zachęty dla uczniów - efektowne zajęcia będą szybciej zapamiętane. Z pracownią językową
skuteczność
przyswajania nowej wiedzy zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent w
stosunku do tradycyjnego nauczania. Pracownie Ajskom to gwarancja
funkcjonalności, jakości i trwałości.
Dlaczego warto korzystać z pracowni językowej?
2 minuty. Tyle czasu może poświęcić nauczyciel jednemu uczniowi podczas lekcji.
Tradycyjna nauka oparta na wykładzie i
ćwiczeniach i zamknięta w ramach 45minut to realia jakie panują w
przeciętnej polskiej szkole.
Bardzo często praca lektora sprowadza się do
odtworzenia nagrania, objaśnienia zasad i przeprowadzeniu kilku ćwiczeń
grupowych. Wszyscy uczniowie zajmują się tym samym w tym samym czasie.
Czy wszyscy zrozumieją omawiany wątek? Czy
percepcja każdego ucznia jest porównywalna? Czy ilość powtórzeń będzie
dla wszystkich wystarczająca?
Brak czasu na indywidualizację podczas nauki języka to jeden z ważniejszych problemów.
Pomocą w rozwiązaniu tej kwestii jest
Laboratorium językowe - kompletne rozwiązanie do prowadzenia atrakcyjnych i zajmujących lekcji.
Pracownia to niezastąpione rozwiązanie wspomagające naukę języków obcych w liczebnych klasach.
Koncentruje uwagę uczniów,
zmusza do skupienia i ćwiczeń.
Umożliwia swobodny,
głośny trening wymowy przez dialogi, udoskonalające mowę i
przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku.
Zastosowanie nowoczesnych urządzeń to
efekt zachęty dla uczniów - efektowne zajęcia będą szybciej zapamiętane.
Z pracownią językową
skuteczność przyswajania nowej wiedzy zwiększa się nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tradycyjnego nauczania.
Co gwarantuje pracownia językowa?
Maksymalne wykorzystanie czasu lekcyjnego
-
Jednoczesna i indywidualna praca – wszyscy uczniowie mogą jednocześnie
głośno powtarzać materiał, nie przeszkadzając innym i nie słysząc kolegów z boku.
Przez cała godzinę lekcyjną uczniowie mogą
ćwiczyć wymowę równocześnie co daje możliwość maksymalnego wykorzystania
czasu lekcyjnego.
Jest możliwe dzięki zastosowaniu
profesjonalnych słuchawek z mikrofonem, które skutecznie tłumią dĽwięki z
otoczenia;
-
Praca w parach i grupach – nauczyciel może przeprowadzać ćwiczenia w parach lub grupach.
Uczniowie słyszą się tylko w danej parze zadaniowej, nie słysząc dialogów pozostałych par (drugiej grupy).
Rozmowa w parze z kolegą przez 45 minut to w konsekwencji wiele godzin rozmów w obcym języku.
Wyższa skuteczność nauczania
-
Podsłuch uczniów – nauczyciel ma możliwość
podsłuchu
rozmów uczniów we wszystkich trybach pracy (pary, grupy). Funkcja
podsłuch pozwala monitorować przebieg, postęp i prawidłowość
wykonywanych zadań.
Dodatkowym, ważnym atutem tej funkcji jest
samokontrola uczniów. Uczeń nie wie kiedy jest podsłuchiwany co wywołuje
maksymalną koncentrację i staranne wykonywanie ćwiczeń, w efekcie
szybsze przyswajanie wiedzy.
-
Korekta błędów –
nauczyciel ma również możliwość włączenia się do dyskusji i skorygowania
błędów gdyż sam monitoring byłby niewystarczający. Jest to konieczna i
niezastąpiona funkcja przy tak samodzielnej formie nauki jaka odbywa się
w pracowni.
Poprawny trening obcej wymowy
-
Rejestracja lektorska –
nauczyciel ma możliwość nagrania dyskusji danej pary lub grupy uczniów.
Może odtworzyć to nagranie uzyskując w ten sposób materiał do
prezentacji np. wady wymowy, aby objaśniać zasady korekcji takich
błędów.
Sprzęt do rejestracji zależy od typu pracowni- powszechne są nagrywarki
CD/DVD ale również zastosowanie znajdują rejestratory audio, dyktafony
albo po prostu komputer.
-
Rejestracja indywidualna
– uczeń może nagrać własną wypowiedĽ lub dialog, pracę w grupie wraz z
oryginalną audycją i odsłuchać nagrania np. w domu, celem powtórzenia
materiału. Tym sposobem kształci się umiejętności językowe: rozumienie
tekstu czytanego i rozumienie ze słuchu.
W zależności od wyposażenia uczeń może otrzymać do dyspozycji rejestrator audio lub komputer.
Program MSC Navigator - dwuścieżkowy magnetofon cyfrowy do instalacji na komputerze to mnogość użytecznych funkcji do nauki języka:
- trener wymowy- na dwóch ścieżkach
dĽwiękowych zapisywany jest oddzielnie dĽwięk oryginalny i głos ucznia.
Uczeń ma możliwość dĽwiękowego porównania
swojego głosu do oryginału jak też porównania graficznego dwóch zapisów,
co jasno określa przyczynę błędy wymowy.
-
Podsłuch własny - przy
nauce dokładnej wymowy z akcentem niezwykle istotne jest poprawne
słyszenie własnego głosu. Funkcja ta nabiera znaczenia podczas pracy w
laboratorium- gdzie słuchawki szczelnie zasłaniają uszy lub znacząco
zniekształcają własny głos. Aby zapobiec zagłuszaniu własnej mowy
stosuje się podsłuch własny, niezbędny do nauki fonetyki.
Ciekawsze, pasjonujące zajęcia
-
Zastosowanie urządzeń –
wykorzystanie możliwości urządzeń audiowizualnych w pracowni językowych
podwyższa innowacyjność prowadzonych zajęć. Laboratorium współpracuje z
radiomagnetofonem, odtwarzaczami CD/DVD, rejestratorami audio,
komputerem, tunerem telewizyjnym oraz z tablicą interaktywną.
Praca z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu jest ciekawsza i
zachęcająca. Uczniowie bardziej się skupiają na lekcji co skutkuje
większą uwagą i percepcją wiadomości.
-
Programy językowe –
podnoszą poziom merytoryczny prowadzonych zajęć poprzez zastosowanie
zróżnicowanego i fachowego materiału. Odpowiednio dobrane programy
podnoszą atrakcyjność zajęć. Stają się one absorbujące i są zachętą do
dalszego zgłębiania wiedzy.