System Cisco Telepresence umożliwia realizację wirtualnych spotkań
dających odczucie przebywania uczestników w tym samym pomieszczeniu,
choć w rzeczywistości oddaleni są o setki lub tysiące kilometrów. Cisco
Telepresence zmienia jakość pracy w firmie, pozwalając na swobodną
komunikację grup roboczych oraz specjalistów bez konieczności
wielogodzinnego przemieszczania się. Co więcej, technologia Telepresence
jest wykorzystywana również do komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwami,
a także do komunikacji przedsiębiorstwo – klient. Dzięki temu możliwe
jest spotkanie ad-hoc klienta banku z małej miejscowości z doradcą
kredytowym z centrali znajdującej się w odległej metropolii.
System Cisco Telepresence zawiera wiele punktów końcowych, modeli
wdrażania i funkcji współdziałania, dzięki którym dostęp do rozwiązania
Telepresence dla każdego nie jest już tylko fantazją: od specjalnych,
realistycznych środowisk wideo do spotkań grupowych, przez rozwiązania
dedykowane dla konkretnych środowisk czy rozwiązania wielofunkcyjne po
systemy Telepresence dla użytkowników indywidualnych, telefony z obsługą
wideo i oprogramowanie klienckie na komputery PC i systemy mobilne.
Elastyczne modele wdrażania ułatwiają spełnienie założeń budżetowych
klienta i skalowanie wdrożenia. Zaangażowanie producenta w otwartą,
bazującą na standardach łączność pozwala korzystać z połączeń wideo typu
„każdy z każdym” w środowisku współpracowników, partnerów i klientów.
Zapewnia to ochronę inwestycji oraz elastyczność potrzebną do rozbudowy
istniejącego wdrożenia.
W miarę rozpowszechniania się stosowania rozwiązania Telepresence w
organizacji i między organizacjami można zwiększać skalę inwestycji,
mając pewność, że rozwiązanie Cisco Telepresence może rozwijać się
równolegle z organizacją, ułatwiając maksymalizację zwrotu z inwestycji.