AUDIO:
Zestaw mikrofonów konferencyjnych z obserwacją wideo. Obsłuży do 60 mikrofonów
a przy zastosowaniu dodatkowego zasilacza zwiększymy ich ilość do 512szt.
Szereg gniazd wejść i wyjść zapewnia podłączenie systemu do dowolnego nagłośnienia,
nagrywania, przyłączenie mikrofonów bezprzewodowych, odtwarzacza/laptopa oraz słuchawek.
VIDEO
Mikrofony posiadają ID i po tym numerze kamery rozpoznają włączony mikrofon.
Zastosowano port sterowania kamerami (PTZ) w protokole RS-485 i RS-232 do programowania.
Wbudowany switch wideo dla 8 kamer do 1 wyjścia dla rejestracji a dalej streamingu.
STEROWANIE, POŁˇCZENIE
Wbudowano funkcję ustawiania sposobu pracy mikrofonów (free/fifo/limit).
Jednocześnie można włączyć do 6 mikrofonów. Prowadzący w każdym trybie pracy wyłączy
pozostałe mikrofony - za pomocą specjalnego przycisku.
System łączony kablem od-do mikrofonu w trzech obwodach (maks. 3x20 mikrofonów).
Opis mikrofonów - poszukaj MCMYK MS9162
RODZAJE KAMER (przykłady):
Stosujemy kamery "ze średniej półki" zachowując rozsądne parametry przy dobrej cenie.
To są tylko przykłady, Klient może zdecydować o zastosowaniu innych kamer.
W komplecie obiektyw i uchwyt nascienny z opcją zastosowania uchwytu ze sterowaną obrotnicą.
KAMERA STATYCZNA: 2,1Mpx / AHD / fullHD / box / wymienny obiektyw
1. Przetwornik: 1/2.9" Sony CMOS IMX323, matryca: 2,1Mpx
2. Rozdzielczość: nie mniej niż 1920 x 1080px
3. Czułość dla koloru: nie gorsza niż 0,1Lux dla F1,2
4. Stosunek sygnał/szum (S/N): > 50 dB
5. Obiektyw: wymienny, C/CS, dopasowany do potrzeb i projektu - w komplecie
6. Kąt widzenia - zależny jest od zastosowanego obiektywu: przedział 4° - 80°
7. Sygnał wyjściowy: AHD, 1Vpp / 75Ω - gniazdo BNC
8. Zasilanie: 12V/DC, kablem zespolonym z sygnałowym - zasilacz w kpl.
9. Obudowa: box
10. Uchwyt naścienny (ręczna regulacja pion/poziom): w komplecie
KAMERA STATYCZNA 2Mpx / AHD / fullHD / box / wymienny obiektyw
1. Przetwornik: 1/2.8" Sony EXMOR CMOS IMX322, matryca: 2Mpx
2. Rozdzielczość: nie mniej niż 1920 x 1080px
3. Czułość dla koloru: nie gorsza niż 0,03Lux dla F1,2
4. Stosunek sygnał/szum (S/N): > 50 dB
5. Obiektyw: C/CS, dobierany do projektu, AutoIris
6. Kąt widzenia - zależny jest od zastosowanego obiektywu: przedział 4° - 80°
7. Sygnał wyjściowy: AHD, 1Vpp / 75Ω - gniazdo BNC
8. Zasilanie: 12V/DC, kablem zespolonym z sygnałowym - zasilacz w kpl.
9. Obudowa: box
10. Uchwyt naścienny (ręczna regulacja pion/poziom): w komplecie
KAMERA STATYCZNA z MOTOZOOM 2Mpx / AHD / fullHD / box
1. Przetwornik: 1/2.8" Sony EXMOR CMOS IMX322, matryca: 2Mpx
2. Rozdzielczość: nie mniej niż 1920 x 1080px
3. Czułość dla koloru: nie gorsza niż 0,05Lux
4. Stosunek sygnał/szum (S/N): > 50 dB
5. Obiektyw: 4,3 do 98,9mm - motozoom (sterowany), szybki AutoFocus
6. Zoom optyczny: x23
7. Kąt widzenia: regulowany motoZOOM 4,1° do 50°
8. Sygnał wyjściowy: AHD, 1Vpp / 75Ω - gniazdo BNC
9. Zasilanie: 12V/DC, kablem zespolonym z sygnałowym - zasilacz w kpl.
10. Obudowa: box, metalowa, wymiary: 119 x 60 x 62mm.
11. Uchwyt naścienny (ręczna regulacja pion/poziom): w komplecie (polecamy obrotnicę)
UCHWYTY STAŁE i OBROTNICE STEROWANE
UCHWYT STAŁY pozwala na zamontowanie kamery i jej wyregulowanie w pionie i w poziomie
a następnie zablokowanie ustalonego połozenia. To jest rozwiązanie proste i najtańsze,
stosujemy je głównie do kamer, które pokazują widok ogólny fragmentu sali.
Pewną pomocą jest stosowanie tutaj obiektywów z zoom'em ręcznym, wówczas dokładnie
ustawimy kadr stały dla interesującego fragmentu sali. Każda kamera wyposażona
jest w obiektyw z zoom'em. Wybieramy jedynie typ obiektywu - jego zakres powiększania.
UCHWYT REGULOWANY ELEKTRYCZNIE - OBROTNICA jest to uchwyt z elektrycznie ustawianym
położeniem kamery w poziomie (pan) i pionie (tilt). Jest to coś w rodzaju kamery obrotowej
ale z ograniczonym polem ruchu. To "ograniczenie" ma swoje zalety, bo kamera łagodniej zmienia
położenie - nie ma potrzeby ruchu dookólnego (bo kamera znajduje się na ścianie), jest najtańsze.
Jeżeli na takiej obrotnicy zamontujemy kamerę ze sterowanym motozoom'em, to otrzymamy w pełni
profesjonalną kamerę sterowaną - ruchomą, ale za to kilka razy tańszą.
Możemy kierować obiektyw gdzie chcemy i przybliżać płynnie obraz - bez utraty jakości.
Sterowanie (programowanie) obrotnicą odbywa się w jednostce centralnej systemu konferencyjnego
lub w dedykowanym switch'u wideo. Programując nastawy kamery na wybrany obiekt na sali,
np. osobę przy mikrofonie, mównicę, prowadzącego, stały fragment widoku sali - dokonujemy
ustawień (pan/tilt/zoom) i zapisujemy w jednostce centralnej. Od tej pory, załączenie
mikrofonu spowoduje automatycznie nakierowanie kamery na osobę przy tym mikrofonie
z wyregulowaniem wielkości kadru, tak by osoba (obiekt) był jak najlepiej pokazany.
KONFERENCYJNE KAMERY OBROTOWE
Kamery obrotowe do zastosowań konferencyjnych, to jest najwyższy poziom zautomatyzowania
obserwacji wideo. Choć oczywiście nie zastąpią kamerzysty, to bardzo ułatwiają realizację
nagrań wideo i są przede wszystkim dyskretne. Można ją (je) postawić na przeciwko twarzy
uczestników i zaprogramować tak, by kamera kierowała swój obiektyw w stronę włączonego
mikrofonu. Zastosowanie dwóch i więcej kamer obrotowych - to już jest "najwyższa półka".
Można mieszać kamery oborotwe z kamerami statycznymi i kamerami z obrotnicą.
Zawsze pomagamy w zachowaniu rozsądku przy kompletacji (projekcie) sali konferencyjnej.
Kamera obrotowa jest też dobrym rozwiązaniem do zastosowań mobilnych.
Najtańsze wśród kamer obrotowych są kamery bez motozoom'u i z ograniczoną jakością obrazu.
REJESTRATORY VIDEO i WEBSERWERY
REJESTRATOR VIDEO wraz z dyskiem twardym ma za zadanie zapisanie tego co kamery
pokazały (jedna z wielu kamer). Ponieważ Video Tracking ma za zadanie zastąpienie
kamerzystów i przekazanie (opublikowanie) jednego obrazu (filmu), to nie nagrywamy wszystkich
kamer, tylko nagrywamy obraz z aktywnej kamery. Inaczej uczestnicy musieli by
cały czas pamiętać o tym, że są filmowani, nawet jeżeli się nie wypowiadają.
Rejestrator video umożliwia
STREAMING i WIDEOKONFERENCĘ ponieważ posiada adres IP.
Wystarczy udostępnić ten adres, a cały przekaz z konferencji (obok rejestrowania) będzie widoczny
w Internecie. Dalej, jakość przekazu zależy od serwera i łączy, którymi dysponujemy.
WEBSERWER to w zasadzie urządzenie, które łączy nasz system z siecią LAN.
Dalej, od informatyków zależy, gdzie rejestrują konferencję i jak udostępniają obraz w Internecie.